fredag 21 augusti 2009

Tankar kring krogen

Jag och några tjejkompisar ska ut på krogen imorgon. Det ser jag verkligen fram emot. Jag var inte riktigt säker på om LCHF "tillät" fester men efter att ha läst på mig i ämnet vet jag att det är okej. Det gäller att hitta alkoholhaltiga drycker utan kolhydrater. Självklart går då alla sötdrinkar och cider bort.
Vin innehåller inga kolhydrater och inte heller starksprit. Vad gäller vin så ska man leta efter torra. Alla vanliga röda viner är torra och de flesta vita. Man ska undvika alla söta, framför allt portervin. Sprit, såsom wiskey, vodka, konjak och gin innehåller inga kolhydrater men en jädrans massa kalorier 229/100ml (helt okej för oss LCHF:are)
Dessa kalorier ger mättnad och man blir då inte lika sugen på fyllemat som det så fint heter=) Dricker man öl eller andra kolhydratsdrycker blir det berg -och dalbana på blodsocker och man blir sugen på massa gott.

Kontenta: Utgång imorn... jag, tjejerna och vinet. Kanske att jag slår till på en liten snaps=)

3 kommentarer:

  1. Ett tips från mig,när du "lånar" text från nåns artikel,hänvisa till källan dvs länksida och helst fråga om det är ok att använda dennes text,så slipper man eventuella problem med bland annat Upphovsrätt "copyrights" Ha det så bra.

    SvaraRadera
  2. jag lånar inte text. Jag läste om det och återberättade..

    SvaraRadera
  3. God morgon eller goddag beroende när "om" du läser detta Åsa.Jag förstår vad du menar,det jag ville säga att det är brukligt att nämna vart på nätet man läst informationen,om jag gjort dej ledsen så ber jag dej om tusenfalt om ursäkt.Du må ha en bra start på dagen,nu är det dags att knoppa efter denna blöta vidriga natt.Vi hörs å synns :-)

    SvaraRadera