tisdag 18 augusti 2009

Balanser

Jag läste en artikel om Mischa Barton http://www.expressen.se/noje/fredag/1.1675435/mischa-barton-har-fatt-order-om-att-ga-ner-fem-kilo. Tydligen har den söta OC-stjärnan gått från smal och sund, till undernärd för att nu vara fem kilo för tung. Enligt TV-teamet för hennes nya film i alla fall.
Jag läser en hel del om kändisar, egentligen utan orsak. Jag tycker väl om att drömma mig bort ibland. Ju mer man läser desto mer inser man att det inte lever i en drömvärld. Fasen vilken mardröm att ha journalister efter sig dagarna i ända. Att aldrig vara bra nog enligt tidningarna. Det var bara något år sedan kritiken var hård mot henne, då var hon för smal. Nu är hon "för tjock".
För det först vet man inte ens om hon är "fet". Bilden som var upplagd till artikeln kan vara ett dålig kort. Vem har inte sett kraftig ut på bild?
För det andra, även fast hon har gått upp nu och faktiskt led av anorexi förut, vad är TV-team och tidningar att dömma? En förutsättning för att kunna ha bra balanser i livet är att man mår bra. Att Mischa pendlar upp och ner i vikt har egentligen ingenting med vikten att göra. Hon mår dåligt!

På samma sätt är det för mig. Alla gånger jag har bestämt mig för att sluta äta godis så är det för att jag är missnöjd på något vis. Jag kanske känner mig tjock eller less. Mår jag bra i mig själv gör jag bra val och har en naturlig balans. Det finns ingen period då jag känt mig glad och fräsch som jag gjort drastiska träningsryck eller slängt mig in i en ny diet..

Jag hoppas inte Mischa går upp på teamets order utan som ett resultat av en funnen balans=)

1 kommentar:

  1. Oj vilken bild på henne,har svårt att tro att det är hon,tyckte jag såg en bild nyligen från rehab då hon såg smalare men sliten ut,stackars människa,jag började ana att någon hade manipulerat bilden,men bilden kanske stämmer????
    (worth1000.com)är en sida där duktiga bildredigerare tävlar om bästa redigerad bild.Många bilder är jättebra gjorda.
    Redigerad Jessica simpson när hon är väldigt gammal
    http://www.worth1000.com/contest.asp?contest_id=23375&display=photoshop&page=2#entries

    Flera kändisar finns här http://www.worth1000.com/contest.asp?contest_id=23375&display=photoshop

    Nog är det skönt att man inte är kändis och ständigt jagad av dessa idioter så kallade Paparazzis,tur att man duger som är dvs,nä nu ska man strax ut på en promenad,det blev nada igår kväll,klockan sprang ifrån mig men nu är man laddad,i morse satt man och löste korsord,nu väntar man på högvinsten,skall bara kommentera övriga inlägg.Sköt om dej,du är bäst you know :-)

    SvaraRadera