onsdag 26 augusti 2009

Givande samtal

Idag på jobbet hade vi ett riktigt givande samtal jag och två kollegor. En deltog, en lyssnade. Hon som deltog trodde jag var en person som inte alls tänkte på eller egentligen visste vad hon stoppar i sig men tydligen.. Hon hade stenkoll och jättebra åsikter (enligt mig). Hon tror jägarkost/LCHF/stenåldermat är bra mat och visste en hel del. Hon sa något väldigt tänkvärt, "Om det tar massa år för naturen att bryta ner vissa ämnen så kan man bara tänka sig hur många år det tar för kroppen att bryta ner en del av det vi äter". Hon syftade på tillsatser och annat strunt.
Vi disskuterade mat fram och tillbaka en lite stund och det är slående att andras idéer och teorier inspirerar. Killen som satt och lyssnade gick nog hem och funderade både en och två gånger på hur han äter...

1 kommentar:

  1. Som du säkert förstår så uppskattade jag att du jobbade igår,det var ju bra drag med kunder på morgonen så det blev ju inte så mycket till prat men men livet goes on,man kan ju alltid hoppas på en repris framöver men jag förstår att nya jobbet är i vägen på morgonkvisten men man kan alltid hoppas :-) Vi hörs å synns Sköt om dej å ha en bra dag på dej..Kram

    SvaraRadera