tisdag 18 augusti 2009

Mums med korv




Korvwok

Detta recept var resultatet av en kylskåpslek=) När vi inte har köpt ingredienser till något speciellt utan tar var vi har brukar det sluta med en wok. Vi har alltid kokosmjölk och någon billig grönsak hemma.
1/2 Falukorvsring (vi använde scan´s jägarkorv 60% kött)
2 dl kokosmjölk
1/4 vitkålshuvud
1/2 aubergine
1 vitlöksklyfta
1 msk currypasta
2 tsk soya
2 nävar jordnötter
Gör så här:
Skiva vitkål tunt. Skär auberginen i bitar, jag skar varje rund i tre rader.
Stek kål, aubergine och hackad vitlök i en panna. När detta börjat sjunka ihop och fått lite färg, tillsätt korv. Stek ytterligare några minuter så korven får lite färg. Krydda med currypasta och soya. Vi använde inga andra kryddor.

LCHF: Servera med en tomat eller bara som det är. Jag dekorerade med en kvist persilja för färgens skull=)
GI: Servera med lite fullkorns nudlar eller råris och en sallad.

1 kommentar:

  1. Det här får man nog testa nån dag framöver fast jag skippar soyan(nått förslag på ersättare?)Idag blir det fläskfilé med brunsås och potatis med grönsaker för min del,ska försöka och hälsa på åsnorna knatte fnatte å tjatte på andra sidan gångbron på min specialtur under kvällen,skall skjutsa mamma ikväll till flyget då hon åker och hälsar på sin syster i Montreal Kanada i en månad,man saknar henne redan,vi åt en familjemiddag på dalwhinnie igår kväll.God Oxfilé på menyn.Ha det så bra Take care

    SvaraRadera