fredag 4 september 2009

Smoothie time

Jag gjorde en jättesmaskig smoothie nyss. Höftade alla ingredienser men på ett ungefär... Jag har inte blivit riktigt mätt det senaste så behövde något extra fett=) Passar bar till frukost eller som dryck till maten. Är ganska mastig så som dryck till middag eller lunch passar ett halvt glas bättre.

1 1/2 dl turkisk yoghurt
1/2 avoccado
3/4 grädde, ovispad
2 tsk hjortron
1 dl hallon, frysta
1 tsk honung
liten skvätt vatten ca 1/2 dl

Mixa allt i en mixer. Smaka av med eventuellt lite mer avoccado eller honung för sötmans skull. Vill man ha den surare kan man tillsätta lite lime eller citron.

Det var jättegott och passar en LCHF-are=)

1 kommentar:

  1. Smaskens,nu blev man allt sugen,en annan fick nöja sig med macka å latte på favorithaket i morse,en mycket trevlig förmiddag må jag säga,ex kollegan var på strålande humör,man håller självklart tummarna att du hoppar in nån morgon i framtiden som ersättare,men jag skulle mera tro på dag eller kvälls pass dvs.Om du har vägarna förbi haket nån morgon framöver droppa gärna in på en kopp java.Ha det så gött min vän

    SvaraRadera