söndag 13 september 2009

Jordnötskaka A la LCHF

I skrivandets stund har jag en plåt med jordnötskaka inne i ugnen. Vad är det kanske ni undrar? Det är något väldigt simpelt och förhoppningsvis gott. Jag blandade en burk jordnötssmör med 1 msk sirap. Man kanske kan utesluta det söta helt, jag vet inte. När jag blandat ihop de två ingredienserna klickade jag ut dem på en plåt med bakplåtspapper. In i ugnen på 175 grader ca tio minuter.
Jag gjorde missen att ha ugnen på för hög värme märkte jag precis. Mina kakor blev brända. Aldrig bra att börja med något annat (skriva i bloggen) när något är i ugnen. Kakorna såg fina ut i form och så men jag slänge mina då dessa var mer svarta en vackert bruna.

Hoppas det går bättre om ni prövar=)

Till lunch idag blir det isterband och stuvad spenat eller blomkål. Jag tror vilket som blir bra. Jag ska testa att reda men phiadelphia idag, har hört att det ska bli bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar