fredag 4 september 2009

Lövbiffs lyx

Jag är en usel fotograf men vill ändå ha med kort på maten jag äter. Det är tråkigt att följa recept utan bild..
Jag var ganska mätt ikväll så jag tog en mindre portion. Jag fick hämta lite till, så gott var det=)

Lövbiff
Brieost
salt, peppar, cayenne

Banka ut lövbiff, lägg en ganska tjock strimla med brieost i mitten. Vik ihop lövbiffen på mitten. peppra men vänta med att salta (vill ej dra ur vätskan). Stek på ganska hög värme med en rejäl klick smör i panna. Det räcker med ett par minuter på varje sida. Lövbiff kan bli segt om man steker för länge. Salta när köttet är klart.
Servera med smörstekt purjolök. Jag använde bara den gröna skaftdelen. Smakade jättegott. Jag hade även en klick cremé fraiche, som jag kryddat med lite vitlök, salt, peppar och lime, till.
Mums med kött!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar