torsdag 3 september 2009

Min mat

Imorgon börjar jag klockan nio. Ska bli skönt med en sovmorgon. Jag är lite ovan vid att arbeta efter semester så det är lite jobbigt nu i början. Jag trivs bra på nya jobbet. Har bara arbetat några få dagar, men än så länge känns det bra. Vi har mycket att göra. Allt ska fyllas och jag har inte jobbat i butik förut så mycket är nytt.

Jag hade med mig en smarrig broccolisoppa till lunch. Till den åt jag ostbitar... Mums!
Till middag ikväll blev det lax och blomkålsmos. Det var jättegott, mycket fett och lite kolhydrater, precis som så bör.
Jag har börjat använda mig av http://minmat.net/. Det är en sida där man med hjälp av livsmedelsverkets matlista kan knappa in vad man äter på en dag. Funktionen räknar ut precis hur mycket kolhydrater, fett, protein och alkohol (i procent) man får i sig. Vår laxmiddag idag bestod för min del av 5% kolhydrater och, 75% fett.
Livsmedelsverkets matlista saknar många varor men som tur är kan man lägga till egna produkter. Vi har fått lägga till grädde,turkiskyoghurt, vårt hemgjorda bröd (sambons) med mera.
Jag tycker funktionen är jättebra, rolig, intressant och praktisk.. Testa den!

1 kommentar:

  1. Ciao Amico.Att börja jobba i butik är ingen dans på rosor som nybörjare det minns man själv,men det kommer nog att flyta på bra för dej när du vet vart allt ska stå,man kom ihåg charken på matmästarn då man praktiserade där i 3 mån,det var ingen lätt uppgift från början med att veta vart alla kylda produkter skulle stå å allt kött man skulle stycka och hålla reda på namnen på bitarna + tjockleken,vilken blir din arbetsuppgift om man får fråga?.
    Jag hoppas att dagens äventyr på jobbet blev lyckat så du fick komma hem med ett leende på läpparna:-).Berätta gärna vad som hänt idag dvs.
    Och vad har du för planer för helgen,ska du vila upp dej efter en tuff(lättsam) vecka på nya jobbet:-) eller blir det hålligång på krogen??
    I morgon blir det utgång som vanligt,kanske kollar man in nyrenoverat O´learys och nyrenoverade Bishop,who knows. Sköt om dej och ha det så bra du kan.Kram

    SvaraRadera